Pagini

duminică, 4 august 2013

Poveste adevărată...

Fiecare dintre noi a fost îndrăgostit în școala generală de un coleg de clasă sau de școală. Emilia, fosta mea colega de ciclu gimnazial cu care m-am întâlnit de curând mi-a povestit o întâmplare pe cât de romantică pe atât de fascinantă. O parte a poveștii o știam încă de când eram colege, iar restul l-am aflat de la ea.

Mi-amintesc că eram prin clasa a 5-a și ea era îndrăgostită în taină de un băiat din clasa a 7-a. Îi atrăsese atenția felul lui de a fi. Era genul de băiat mai retras care nu se amesteca cu restul colegilor. Era mai tot timpul singur preocupat ori de o carte, ori de vreo temă școlară. Pe chip îi înflorea acea seriozitate  nepotrivită vârstei care pe chipul unui copil dădea înfățișării un aer de ușoară tristețe. Emilia a realizat reflexia seriozității lui mult mai târziu, după mulți ani în care imaginea lui nu a părăsit-o aproape niciodată. Aerul preocupat îl maturiza, uitând parcă de copilărie și adolescență. De câte ori îl zărea de la distanță sau îl întâlnea, emoția o sufoca, iar inima era gată să-i explodeze. Încerca din răsputeri să-și stăpânească emoțiile copleșitoare, însă rațiunea nu o asculta.  Se intersectau pe holul școlii, se priveau în ochi, apoi treceau mai departe luând parcă fiecare cu el imaginea celuilalt. Emilia îmi povestea cum clipele acelea erau atât de prețioase pentru ea încât simțea îmbrățișarea privirii lui ca pe o îmbrățișare adevărată. Îi simțea privirea cum o cuprindea și-i răscolea sufletul. Așa s-a întâmplat ani la rând, ca într-un ritual. Au urmat anii de liceu petrecuți în incinta aceleiași instituții. Se întâlneau și acum, dar ceva mai rar. Însă emoțiile erau la fel de puternice.

După fiecare întâlnire Emilia își jura că data viitoare își va lua inima în dinți, îl va opri și va inventa un pretext care să stârnească un dialog. Și, poate într-un târziu va îndrăzni să-i mărturisească ce simte. Era teribil de îndrăgostită de Mihai, sentiment care a mocnit de-a lungul anilor în tăcerea nemărturisirii. Când Mihai a absolvit liceul drumurile lor s-au despărțit definitiv. Fiecare și-a urmat cursul vieții. Emilia a terminat și ea liceul, a făcut o facultate, s-a căsătorit și s-a așezat la casa ei. Apoi au trecut anii… mulți…vreo 25, ani în care când și când amintirile îi reveneau cu aceeași intensitate ca atunci când se întâlnea cu Mihai pe holurile școlii.

Într-o dimineață Emilia a plecat către serviciu. Nu  prea se simțea bine.  Vremea tulbure a începutului de toamnă îi crea o stare de ușoară astenie. Aștepta autobuzul pierdută în gânduri. Apoi ca din întâmplare a simțit că trebuie să privească în spate. Ceva o îndemna să-și întoarcă privirea către acolo. S-a întors și a privit înainte. Imaginea aceea aproape că a paralizat-o instantaneu. Către ea se îndrepta Mihai. Nu mai era băiatul în ai cărui ochi privise adânc de atâtea ori. Acum era bărbatul ușor grizonat și cu aceeași seriozitate matură pe chip. În clipa aceea n-a știut ce să facă. Să se întoarcă să fugă… să-și ascundă chipul în șalul care îi aluneca de pe umeri… sau să se îndrepte spre el cu brațele deschise? N-a avut vreme să-și limpezească gândurile pentru că în secunda următoare s-a simțit cuprinsă de două brațe puternice, brațele pe care le-a visat și le-a tânjit o viață întreagă. Când l-a văzut îndreptându-se către ea, toate amintirile, unele uitate de mult, i-au năvălit în minte. Senzații depuse în uitare au cuprins-o într-un frison răscolitor, așa cum se întâmpla atunci când se întâlneau pe holurile școlii. Era atât de emoționată încât nu mai simțea pământul și nici atmosfera din jur. Nu simțea decât îmbrățișarea lui fără cuvinte. A plâns zece minute la pieptul lui. Când și-a ridicat privirea a văzut că și ochii lui Mihai erau lacrimi. I-a mărturisit că o iubește încă din clasa a 5-a, dar n-a avut niciodată curajul să-i facă această mărturisire. Își amintea cum treceau unul pe lângă altul și de fiecare dată avea pregătite câteva cuvinte pe care urma să i le adreseze ei, însă de fiecare dată cuvintele i se opreau pe buze. Era și el căsătorit și acum locuia, culmea ironiei, în același bloc cu Emilia, dar la câteva scări distanță. Mihai îi povestise Emiliei cum în toți anii aceștia gândul lui cel mai adânc a fost tot timpul la ea și s-a rugat din tot sufletul să o întâlnească. Amândoi trăiseră o viață de om cu dragostea secretă pentru celălalt. Am întrebat-o pe Emilia ce va urma acum… Nu știa ce va urma… însă în ochii și în tăcerea ei se simțea acea vie speranță…


11 comentarii:

  1. O poveste de viata cu final deschis, ca o opera de arta autentica..Acuma fiecare poate isi construieste propriile scenarii, plecind de la adevarurile traite; fie s-ar putea desparti fiecare, si s-ar casatori (si aici nu se stie ce va urma, pentru ca iubirea lor adolescentina era abia la inceput), fie ar continua sa traiasca ca si pina acum, si sa se imprieteneasca cele 2 familii, sa se intilneasca, sa-si povesteasca, si sa-si aminteasca de vremurile acelea platonice, sa le zicem asa..Pentru ca pina la urma o dragoste adevarata e aceea care rezista in timp, care se maturizeaza, si care se transforma in respect reciproc..
    Povestile de dragoste m-au impresionat de cind ma stiu, pentru ca sint intilniri intre spirite, sentimente, si pasiuni..Si toti trecem prin iubire, suferim, ne extaziem, dar nu uitam niciodata..E adevarat ca iubim diferit, fiecare, dar simtim ca asa traim cu adevarat.. Si iubind, traim altfel..Traim simtind cum putem decola, si zbura sus de tot, in locuri de unde stelele se vad mai clar..

    RăspundețiȘtergere
  2. Inainte sa scriu povestea lor, si eu mi-am imaginat tot felul de continuari are intamplarii... asa cum mi-ar placea mie sa se sfarseasca , insa fiecars are ratiunea lui si desigur, alegerea va fi a lor... M-am gandit apoi cum ar fi fost daca, atunci la varsta adolescentei si-ar fi marturisit dragostea.... Cred ca n-ar mai fi existat episodul reintalnirii atat de emotionant... sentimentele s-ar fi consumat atunci cu trairea lor adolescentina si acum poate nici nu s-ar fi recunoscut pierduti in peisajul forfotei cotidiene.... cine stie? Toate sunt atat de incerte, incat nimic nu poate sugera ce urmeaza sa se intample.... desi nimic nu este intamplator...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce trist...........erau liberi sa se iubeasca dar nici unul nu o fost in stare sa faca primul pas,...acum e tarziu,sint alte 2 suflete care vor suferi si cu siguranta ei nu vor putea fi fericiti..Mare pacat ca in atitia ani s-or iubit in tacere.

      Ștergere
  3. Sunt intradevar multe povesti de genul, ba chiar si mie mi s-a intamplat nu acum mult timp ceva de genul :)

    Se zice ca oamenii se schimba, ca "eram mici, ce stiam noi atunci?", dar uite cat dainuie o atractie si un sentiment poate ceva mai puternic. Doar cateva priviri, doar o idee si o speranta naturala si uite cat dureaza.

    Si in cazul meu s-a simtit foarte bine dupa atatia ani cand in sfarsit am avut un moment al nostru, asteptat de atata timp!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur pentru tine... Parfumul unei povesti de genul acesta este unic... Daca intamplarea face ca sentimentul pastrat atatia ani in tainicul sufletului sa nu se stinga, ci dimpotriva sa se intensifice si sa capete profunzime, atunci reintalnirea este ceva ce nu se poate descrie in cuvinte...

      Ștergere
  4. O poveste foarte adevarata. Ma impresionat foarte mult pentru ca si eu ma ptit acelasi lucru acum 7 luni cand vedeam un baiat in iecare si si simteam ca intre noi este o legatura. Mi-a placut de el timp de 6 luni, timp in care am fost prea timida sa il salut macar odata. Stiam ca ma place pentru ca mi-a zis unul din proetenii lui si stia ca il plac dar mi-a fost frica sa il salut. Aceasta poveste ma face sa sper ca intr-o zi voi vorbi cu el chiar daca nu va fi nimic intre noi. Ma bucur pentru ea ca a reusit intr-un sfarsit sa vorbeasca cu el si sa isi descarce sentimentele fata de el.

    RăspundețiȘtergere
  5. „Una din noi e de prisos”,

    Acum câțiva ani, o prietenă a adus în gașcă o carte. Veche, groasă. Cu o poveste din perioada interbelică, cred eu. O poveste în care ne-am regăsit toate, pe rând. În cel puțin un personaj. Eu cred că m-am regăsit în toate personajele.

    O poti citi aici:http://www.sidonia.ro/2014/05/una-din-noi-e-de-prisos-roman.html

    „Una din noi e de prisos”, semnată Catrinel (pseudonimul Sidoniei Drăguşanu), nu este un roman ca oricare altul. Este un roman compus din scrisorile unei fete către prietena ei, scrisori cu întâmplările din viața acestei fete, iubirile și dezamăgirile ei, lucrurile bune și rele care i se întâmplau. La finele cărții există și o scrisoare-răspuns la zecile de epistole.

    Cred că e genul acela de carte care se plimbă din mână în mână și povestea despre ea se duce mai departe. Nu știu unde a ajuns cartea. Căci nu este o carte care să stea la cineva, e musai să plece mai departe.

    Nu are nimic siropos în ea, toate epistolele sunt scrise cu o sinceritate dezarmantă, curat. Viața acelei fete este cumva la fel ca viețile noastre, deși ea trăia la 1900 și ceva. Dramele ei au fost dramele noastre. Unele lucruri nu se schimbă niciodată.

    Cumva, ajungem să fim de prisos într-o relație sau printr-o conjunctură la care nici nu ne-am gândit. Cumva, în timpul vieții, noastre ajungem să fim „cealaltă femeie”, aceea pe care am urât-o așa de tare. Ajungem să iubim iubirea altcuiva.

    Cred că fiecare dintre noi (cel puțin o dată în viață) a iubit bărbatul altei femei și, tot cel puțin o dată în viață, a pierdut o iubire pentru o altă femeie.

    www.sidonia.ro

    RăspundețiȘtergere
  6. „Una din noi e de prisos”,

    Acum câțiva ani, o prietenă a adus în gașcă o carte. Veche, groasă. Cu o poveste din perioada interbelică, cred eu. O poveste în care ne-am regăsit toate, pe rând. În cel puțin un personaj. Eu cred că m-am regăsit în toate personajele.

    O poti citi aici:http://www.sidonia.ro/2014/05/una-din-noi-e-de-prisos-roman.html

    „Una din noi e de prisos”, semnată Catrinel (pseudonimul Sidoniei Drăguşanu), nu este un roman ca oricare altul. Este un roman compus din scrisorile unei fete către prietena ei, scrisori cu întâmplările din viața acestei fete, iubirile și dezamăgirile ei, lucrurile bune și rele care i se întâmplau. La finele cărții există și o scrisoare-răspuns la zecile de epistole.

    Cred că e genul acela de carte care se plimbă din mână în mână și povestea despre ea se duce mai departe. Nu știu unde a ajuns cartea. Căci nu este o carte care să stea la cineva, e musai să plece mai departe.

    Nu are nimic siropos în ea, toate epistolele sunt scrise cu o sinceritate dezarmantă, curat. Viața acelei fete este cumva la fel ca viețile noastre, deși ea trăia la 1900 și ceva. Dramele ei au fost dramele noastre. Unele lucruri nu se schimbă niciodată.

    Cumva, ajungem să fim de prisos într-o relație sau printr-o conjunctură la care nici nu ne-am gândit. Cumva, în timpul vieții, noastre ajungem să fim „cealaltă femeie”, aceea pe care am urât-o așa de tare. Ajungem să iubim iubirea altcuiva.

    Cred că fiecare dintre noi (cel puțin o dată în viață) a iubit bărbatul altei femei și, tot cel puțin o dată în viață, a pierdut o iubire pentru o altă femeie.

    www.sidonia.ro

    RăspundețiȘtergere
  7. Soțul meu m-a lăsat cu doi copii, m-am simțit groaznic și aproape m-am sinucis pentru că ne-a lăsat fără nimic. Am fost emoționat în tot acest timp pentru că copiii m-au tot întrebat unde este tata. Mulțumesc Dr. DAWN, pe care l-am cunoscut pe facebook care mi-a adus soțul acasă și a restabilit pacea între noi. Într-o zi fidelă în timp ce navigam pe internet am dat peste câteva mărturii despre Dr. DAWN și am simțit imediat nevoia să-i cer ajutor și acum mă bucur că mi-a ieșit totul până la urmă. Soțul meu este acasă acum cu copiii mei și nu a mai fost niciodată atât de multă dragoste și bucurie în casa mea până acum. Dacă aveți probleme similare,

    *Daca vrei sa ramai insarcinata.

    *Dacă vrei să restabilești pacea și fericirea în căsnicia sau relația ta.

    *Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.

    *Dacă vrei să oprești ghinionul sau ai nevoie de ritual pentru a prospera.
    Contactați Dr. DAWN, cu siguranță vă va ajuta,
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    WhatsApp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere
  8. Am încercat mai mult să fac relația noastră să funcționeze, dar soțului meu nu părea să-i pese. și s-a despărțit de mine. Eram confuz și nu știam ce să fac din nou, mai degrabă am luat legătura cu Dr. DAWN. El a făcut o vrajă de dragoste care l-a făcut pe soțul meu să se întoarcă la mine, Acum suntem foarte fericiți de noi înșine. Dr DAWN l-a făcut să realizeze cât de mult ne iubim și avem nevoie unul de celălalt, acest bărbat este pentru REAL și pentru bine. De asemenea, el vă poate ajuta să vă remediați relația ruptă. Contactați-l pe Whatsapp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere